Ko kreće na letovanje svojim automobilom treba da se naoruža dokumentima i valjanim informacijama. Na putu do odredišta izuzetno je značajno znati kakvi su saobraćajni propisi u zemljama kroz koje se prolazi, posebno što se tiče opreme u vozilima, neophodnosti posedovanja zelenog kartona ili protivpožarnog aparata, ograničenja brzine i dozvoljene količine alkohola u krvi. Brzina je osnovni faktor rizika u saobraćaju i najčešći uzrok nesreća, pa je logično da je poštovanje ograničenja obavezno. To važi za svaki put, bilo da je regionalni ili autoput. Kazne su rigorozne i iznose od nekoliko stotina do 1.000 evra, a onaj ko ih učini obično ne može da napusti teritoriju zemlje na kojoj je prekršaj učinjen, dok kaznu ne izmiri. Primera radi, novčane kazne u Grčkoj mogu se platiti u svim poštama. Reći da se ne treba poigravati sa konzumacijom alkohola pre i tokom vožnje nije nikakva mudrost, ali treba znati da u pojedinim zemljama ne postoji prag tolerancije, odnosno, vozač ne sme da ima ni 0,1 promil alkohola u krvi. Takva su pravila u Rumuniji, Mađarskoj, Hrvatskoj i Turskoj.
Ko kreće na letovanje svojim automobilom treba da se naoruža dokumentima i valjanim informacijama.
Na putu do odredišta izuzetno je značajno znati kakvi su saobraćajni propisi u zemljama kroz koje se prolazi, posebno što se tiče opreme u vozilima, neophodnosti posedovanja zelenog kartona ili protivpožarnog aparata, ograničenja brzine i dozvoljene količine alkohola u krvi.
Brzina je osnovni faktor rizika u saobraćaju i najčešći uzrok nesreća, pa je logično da je poštovanje ograničenja obavezno. To važi za svaki put, bilo da je regionalni ili autoput. Kazne su rigorozne i iznose od nekoliko stotina do 1.000 evra, a onaj ko ih učini obično ne može da napusti teritoriju zemlje na kojoj je prekršaj učinjen, dok kaznu ne izmiri. Primera radi, novčane kazne u Grčkoj mogu se platiti u svim poštama. Reći da se ne treba poigravati sa konzumacijom alkohola pre i tokom vožnje nije nikakva mudrost, ali treba znati da u pojedinim zemljama ne postoji prag tolerancije, odnosno, vozač ne sme da ima ni 0,1 promil alkohola u krvi. Takva su pravila u Rumuniji, Mađarskoj, Hrvatskoj i Turskoj.
Jedan od najvažnijih dokumenata jeste zeleni karton. Mnogi ovo parče papira dobijaju uz polisu osiguranja, prilikom registracije vozila, ali ukoliko ga nemaju, vozači moraju da ga plate 2.000 dinara. Izdaje ga bilo koje osiguravajuće društvo. Ovaj dokument se vezuje uz polisu obaveznog osiguranja na kojoj mora da piše broj polise uz koju važi. Osiguravajuće društvo koje je izdalo polisu obaveznog osiguranja izdaje i zeleni karton. Prilikom prolaska kroz neke zemlje EU dobro je imati i međunarodnu vozačku dozvolu, koja košta, takođe, 2.000 dinara i važi tri godine.
Obavezna je provera prve pomoći, da li je spakovan komplet rezervnih sijalica, sajla za vuču i fluorescentni prsluk koji mora biti nadohvat ruke. U nekim zemljama neposedovanje prsluka kažnjava se sa 40 evra. Sve je više vozača koji prebacuju svoje automobile na plin, umesto benzina. Svima koji su to uradili treba atest za plinski uređaj, a pojedine zemlje traže i protivpožarne aparate.